Pääministeriltä vihreää valoa – Espanjassa palataan harjoittelemaan
Kuva: Getty Images
Suunnitelmat La Ligan kauden jatkamiseksi saivat tiistai-iltana pienen lisäsysäyksen. Espanjan pääministeri Pedro Sánchez ilmoitti, että ammattiurheilijat saavat palata harjoituskentille ensi maanantaista 4. toukokuuta lähtien.
Ensimmäisessä vaiheessa harjoittelu on kuitenkin vain yksilöharjoittelua. Jos kaikki sujuu hyvin, niin pienryhmäharjoitteluun voitaisiin siirtyä kenties viikkoa myöhemmin, 11. toukokuuta.
La Liga on ollut tauolla ja Espanja poikkeustilassa maaliskuun puolivälistä lähtien koronaviruspandemian vuoksi. Sunnuntaina alle 14-vuotiaat lapset saivat poistua kotoaan ensimmäistä kertaa kuusi viikkoa kestäneen ulkonaliikkumiskiellon jälkeen. Nyt rajoituksia höllätään lisää.
Urheilijoiden harjoittelun sallimista olennaisempi kevennys monille lienee se, että ensi maanantaista lähtien muun muassa pienet kaupat ja liikkeet saavat jälleen avata ovensa. Baarit, ravintolat, teatterit ja elokuvateatterit avataan rajoitetusti siten, että sisään voidaan ottaa vain kolmannes kävijäkapasiteetista.
Koulut pysyvät suljettuina syyskuulle saakka eikä maakuntien välillä matkustamista toistaiseksi sallita.
LUE MYÖS:
1€ = 10€ arvosta ilmaiskierroksia ilman kierrätystä!
- Talleta 1€
- Saat heti 50 ilmaiskierrosta Tuohi 1000 -peliin (arvo 0,20€ per kierros)!
- Ei kierrätysvaatimusta!
- José Mourinho tapasi Real Madridin seurajohdon – tällaisia hankintoja hän haluaa
- Raphinha: ”Minä ja Vinícius Júnior voimme tuoda kotiin MM-pokaalin”
- Real Madridista lähtevää Álvaro Arbeloaa viedään yllättävään osoitteeseen
- Romano: Maalitykki poistuu Espanjasta
- Pep Guardiola: Mestarien liigalle annetaan liian suurta painoarvoa – ”Tuhoaa projekteja”
- Barcelona-toimittaja: Bernardo Silva siirtyy ennemmin Atléticoon kuin Barcelonaan
- Marcus Rashford jättää Barcelonan
- Näkökulma: Oliko Florentino Pérezin lupaus pelkkä strateginen liike?
- Lähde: Huuhkajien Ville Koski sai La Liga -siirron
- Sky: Real Madrid havittelee Valioliigan huippupuolustajaa
- Marcus Rashford jättää Barcelonan
- Sky: Real Madrid havittelee Valioliigan huippupuolustajaa
- Pep Guardiola: Mestarien liigalle annetaan liian suurta painoarvoa – ”Tuhoaa projekteja”
- Lähde: Huuhkajien Ville Koski sai La Liga -siirron
- Romano: Maalitykki poistuu Espanjasta
- Barcelona-toimittaja: Bernardo Silva siirtyy ennemmin Atléticoon kuin Barcelonaan
- Espanja valmistautui MM-kisoihin – näin kävi Perua vastaan
- Näkökulma: Oliko Florentino Pérezin lupaus pelkkä strateginen liike?
- MD: Barcelonan Raphinha saa jättitarjouksia Saudi-Arabiasta
- Atléticolta täyslaidallinen Real Madridille: ”Saatte meidät nauramaan jopa enemmän kuin Barcelona”
